Tag Archives: yvonne ekwere

How To Make A Crappy Tv Show; The Gidi Up Edition

You guys, I’m done. I’m officially over Gidi Up.

FYI, Joan Rivers died & I can’t think of a better way to honour mum than by being as blunt as possible. So, I’m just gonna say it, this show sucks. A lot. So much that even Deyemi Okanlawon’s extremely suckable nipples couldn’t save it. There’s just so much BS, dumbass characters & cringeworthy acting, that it’s impossible to get whatever message it’s offering. EVEN WORSE: Makida Moka Robocunt is in it & lawd knows her acting is worse than Tonto Decay’s entire career.

I tried to like this snoozefest, I really did, but after two months of facepalming, sighing & snoozing my way through eight episodes, I’m over it. Yup. Eight episodes. You know you’re done when you bookmarked the latest episodes for two weeks & didn’t get bored enough to play ’em & if youโ€™re one of the many ZERO people looking forward to the finale, I have some bad news โ€” you probably have very poor taste in tv ๐Ÿ˜ฆ

Why??? Cuz Gidi Up season two is one of the worst tv shows in years, so bad that every other show should be glad it exists, because they look amazing in comparison. Almost every character comes off as entirely stupid, and is just so bland that if it were possible, I’d have ’em all locked up at Briarcliff in the most capable hands of Rev. Sis. Mary Eunice.

This shows central mystery seems to be “to what lengths would people go to make it in Lagos?” An even bigger mystery is why in the world Ndani tv extended it to thirteen half hour episodes this season which is obviously why there’s so much filler and nonsense. It just doesn’t work. At all.

Gidi up brings new meaning to the phrase “lame”. Each episode made me feel like I was being punished for something, maybe for tuning in to watch such a silly show. From the very first episode, it’s been bad. I mean, this is a show whose characters think pregnancy could be malaria, can’t find their g-spots and talk like robots. What could be worse? The fucking unending aerial shots of Lagos. At first it was awesome, then it was nice, then I was like meh, it got lame & then it got waaay too much. Cripes. Overkill.

Iโ€™m mostly just sad that O.C Ukeje had to be dragged into this, as he’s obviously wayyy too good for this show & doesnโ€™t deserve to be on a show so poorly-planned, horribly-written, and all-around wacky. Actually, no human does. Well maybe Cruella De Vil & Robocunt.

Let’s play a fun game, one word for each dunce ๐Ÿ˜€

Eki – Dolt
Sharon – Twant
Yvonne – Ogiri ๐Ÿ˜€
Monye – What-Are-You-Even-Doing-Here?
Folarin – Christian-Maybe-Grey ๐Ÿ™‚
Obi – Candy ๐Ÿ™‚
Tokunbo – Chocolate ๐Ÿ™‚
Meka – Wo-bo-se-jona-bi-isale-pot ๐Ÿ˜€
Mo – NO
Sharon’s bridesmaids – Taints

Gidi Up season two = Complete Crapola

It’s finally fall, which means all my favorite shows are back. So, if you need me, I’ll be right here obsessing over Scandal, How To Get Away With Murder, Sleepy Hollow, Modern Family, Brooklyn Nine Nine, Mom, Gotham, New Girl, Awkward & of course, American Horror Story. Oh, & you have NOT lived until you hear Jhenรฉ Aiko’s new album.

And yes, I listed ’em all cuz I expect you’ll need some really good tv to rinse out the bitterness Shitty Up leaves in your mouth. You’re welcome.